"Hairtalk" - lite snack om hår

[detta är inte ett sponsrat inlägg]
 
Jag är så himla sugen på långt hår igen! Hårförlängning i Juni?
Och ungefär så här kan jag tänka mig att det skulle se ut om jag skaffade det igen, både i färg och längd. Dock med en helt annan metod som jag haft ögonen på ett tag, efter mycket research. För mig är det viktigt med kvalitet och jag vill hellre satsa ordentligt på ett hår som håller i längden än någon tillfällig lösning. Som då när jag gjorde keratin-förlängningen med hår från Great Lengths. Kvalitén var helt underbar, den höll 5 månader och när jag skulle ta ur håret tyckte jag nästan att det var synd för håret var fortfarande i fin kvalité. Jag hade lätt kunnat ha den minst 3 månader till! Men eftersom just keratinfästen slet (dock inte speciellt mycket) på mitt egna hår har jag sett mig om efter en annan metod och blev lite nyfiken på tejp-metoden. Närmare bestämt med hår och genom en metod som heter "hairtalk extentions". Den ska låta ens egna hår vila och växa utan att slita på håret. Nu är jag en så pass realist så jag fattar att en viss slitning på det egna håret inte går att undvika, men man kan ju i alla fall hoppas att det blir en minimal slitning.
 
Med tanke på allt jag läst och hört om resultatet av hairtalk extentions så blir det svårt att tveka. Inte ens priset avskräcker mig (ca 6500:- för 40 cm, men då ingår också speciellt utagna produkter). Som sagt så är kvalitén viktig och jag är lite av den åsikten att man betalar vad man får. Min frisör tipsade om sin kollega som utför hårförlängning med hairtalk, så jag tänkte strax boka in en konsultation. Jag gissar att det dessutom tar lite tid att specialbeställa mitt hår på grund av min färg.. :)
 
Vill du läsa mer om Hairtalk Hårförlängning, kan du göra det HÄR