Changing Guard

 
 
 
En efterlängtad öl.
På väg hem från jobbet idag promenerade jag på strandpromenaden. Havet låg stilla och solen brände mig så pass hårt i ryggen att jag var tvungen att ta av mig halsduken, knäppa upp jackan och hålla mössa, vantar och halsduk i handen som jag haft på mig på morgonen när jag gick till jobbet. Så himla underbart! Mötte hurtiga joggare, människor som rastade sina hundar och några som blickade ut på havet från en parkbänk. Galet härlig stämning ute och jag tog faktiskt en omväg, just för att få njuta lite till.
 
När jag kom hem hade Mr. B värmt upp lite rester från gårdagen som vi åt upp, sedan gick vi ner till fästningen med varsin öl och lite gottigt tilltugg. Vi hittade en ledig bänk i lä för vinden som nu börjat tillta en aning sen innan och småpratade medan vi smuttade på ölen. Den slank ner gott kan jag säga, årets första öl utomhus i solvärme! Så himla, himla härligt :D