Visste ni det här om mig?

 
  • Jag har utåtstående öron. Mamma ville tejpa dem när jag föddes så att de skulle växa till sig "normala", men det fick hon inte för sköterskan. Idag har jag vuxit i mina öron, men de står ut lite grann fortfarande.

  • Dricker jag rödvin får jag ont i huvudet, men jag älskar att blanda rödvin med cola.

  • Jag kan sjunga. Lite grann i alla fall. Jag kan om jag vill, enligt min musiker till pojkvän. Som liten sjöng jag högt och ogenerat till Celine Dion på kassetband så att hela grannskapet hörde. Till slut knackade de på dörren....

  • Jag är född i Stockholm, har hela min släkt där, men är den enda i min släkt som är uppvuxen som rospigg i Norrtälje. 

  • Det övernaturliga har alltid facinerat mig, och jag tror på andar. Det spökade en himla massa runt mig i tonåren (troligtvis då det hände mycket kring mig just då) och jag upplevde en hel del övernaturligt. Men det lugnade ner sig så fort jag kom upp i 20-års åldern. Jag är fortarande känslig för det dock.

  • Jag härmar alltid dialekter. Speciellt beroende på vem jag talar med. Vilket är jättepinsamt.

  • Jag sover aldrig på mage.

  • Min styrka har varit text, genom hela mitt liv. Jag brukade läsa helt sjukt mycket och jag skrev väldigt tidigt avancerade meningar för min ålder som liten. Jag har en hel mapp med massor av opublicerade noveller i min dator.

  • Mitt absoluta favoritband är Paramore. Mitt andra är min pojkväns band: Marissa Burns Trey. Look it up ^^

  • Jag hade varit blond merparten av mitt liv när jag plötsligt beslöt mig för att ha knallrött hår. Det hade jag också i 5 år innan jag beslutade att bli blond igen. Min naturliga hårfärg är dock brunett.

  • Jag ÄLSKAR festivaler. Verkligen ÄLSKAR, och har varit på min beskärda del och studsat upp och ner till varje spelning fram till sent på natten, full på livet.

  • Jag tror stenhårt på kärlek vid första ögonkastet och självsfränder.

  • Jag är extremt svag för killar med skägg och tatueringar.

  • Jag har suttit hårmodell mer än 5 gånger.

  • Jag har också haft 5 olika hårfärger i olika nyanser.

  • Nummer 5 är min tursiffra.... Efter att jag vann en sån där jättenalle på Gröna Lund en gång.

  • Jag är utbildad frisör genom Hårlogi och har arbetat på en hårsalong.

  • Vid 24 års ålder har jag hunnit arbetat som grillbiträde, hundrastare, försäljare, frisör, fotograf, vårdbiträde, modell, servitös och hunnit utbilda mig till fotograf, förskollärare (ja, nästan iaf.. hade ett år kvar på min utbildning), frisör och nu pluggar jag till undersköterska. Det är inte sista stoppet om jag känner mig själv ;)

  • Jag flyttade till andra sidan Sverige helt själv när jag var 21, utan att känna någon där, bortsett från en kille jag dejtat på avstånd. Ordnade bostad och allt annat själv!

  • Jag älskar snö men avskyr kyla då jag fryser väldigt lätt.

     
  • Jag älskade scene-core stilen när jag var tonåring och gick all in. Därav namnet på denna bloggen, Capricore, som är liksom en mashup mellan stilen jag älskade samt mitt stjärntecken: Stenbock (capricorn).

  • Jag har aldrig haft några problem med att gå i höga klackar.

  • Min favoritplats på hela jorden är ön Fårö som ligger utanför Gotland. Där känner jag mig lugn och fokuserad på bara min egen sinnesro. Jag känner mig plötsligt vaken och extremt medveten om hur vacker världen är så fort jag kommer dit.

     
linawilmas.blogg.se

Kul inlägg!

Svar: Kul att det är uppskattat :)
Elaine

Matilda - tonårsliv i rullstol

Kul inlägg! :D

Svar: Tack! :D Kul att du också gillar det :)
Elaine

Kajsa

Kul inlägg. Sover heller aldrig på mage, går bara inte att sommna. haha

Svar: Haha nej precis, helt omöjligt :D
Elaine