Bland vita grantoppar

 
 
 
 
God Jul och god fortsättning på er! Hoppas ni haft en härlig jul! :) Själv har jag spenderat julhelgen hemma hos mina föräldrar här i Roslagen, en helt underbart mysig julhelg har det varit. Som barn tyckte jag alltid att juldagarna gick otroligt segt, det var en helt annan stämning än nu, mer julanda. Tänk att tiden går så snabbt numera, alla dagar fullkomligt flyger förbi och imorgon är det redan min födelsedag! 25 år.. Helt galet.
 
För att komma på andra tankar än åldersångest, så tog jag därför en lång fotopromenad idag, en ganska så ordentlig bit från mina föräldrars hus, och stötte på flera helt fantastiska motiv som gjorde att det riktigt pirrade i magen av lycka. Jag har aldrig tidigare känt mig vidare motiverad till att fotografera landskap täckt i snö, men idag låg solen så vackert över fällten så jag kände mig nästan tvungen. Jag svor lite över mig själv för att inte ha tagit med mig systemkameran, den hade klarat av så mycket mer än vad min kompakta Samsung gjorde. I dessutom iskall kyla var det inte lätt att hålla sig tålmodig, touchscreenen fryste sig hela tiden och gjorde att jag inte kunde ställa in bländare och slutare ordentligt och fick hela tiden kompromissa. Men det blev helt okej ändå. Mest nöjd är jag över känslan som sköljde över mig där jag gick och snön som knarrade under mina skosulor medan jag hoppade runt på åkrarna i glittrande solljus. Helt fantastiskt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag vet inte om ni kan se det på bilden, men det rykte från bäcken (från solen som värmde ytan) vilket skapade en helt magisk känsla. Jag filmade en liten snutt som hamnade på min instagram, den kan du se om du klickar här
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag gick på denna lilla "stig" mitt ute i skogen, syntes det att det inte hade gått en människa här på väldigt länge. Det enda som syntes till var enstaka avtryck från ett rådjur eller en hare. Något som riktigt skrämde mig dock var ett spår som följde mig genom hela stigen. Spåren var alldeles för stora för att vara en räv och eftersom inga människospår syntes till misstänkte jag därför varg. Mina öron var på helspänn hela tiden, fastän jag visste att det lika gärna kunde vara spår från en hund som rymt.. Åh dessa hjärnspöken.. Skogen gör plötsligt allting så himla mystisk.
 
carro

Fina bilder!

Anonym

Fy satan vad läckra bilder ta lyckats med, trots allt strul med samsungen. :-) Magiskt är rätta ordet -helt magiskt! ♡ ♡ ♡

Svar: Tack snälla du! :)
Elaine

G I N A ~

Härligt det låter! Lite smått läskigt med där med fotstegen dock ^^
Älskar bilderna som är in zoomade! :D

Matilda - tonårsliv i rullstol

Så himla fina bilder!

Evelina Björkdahl

Bilderna är helt fantastiska! Det är fotografen som spelar roll, inte utrustningen ;) Du är duktig!

Göran Elmertoft

Måste verkligen säga att du har en grymt bra blogg. Snygga bilder, bra texter och ett skönt innehåll. Har du någonsin funderat på att byta bloggportal?

Svar: Tack så mycket :) Nej, det har jag inte, är supernöjd hos blogg.se :)
Elaine