Fler blommor!

 
 
 
Vi var ute och "påtade" i trädgården (som det heter haha) och det innebar att klippa gräset. På vår gräsmatta växte de vita blommor som ni ser på bild. Jag insåg min plikt och plockade dom innan Mr. B kom med gräsklipparen över området. På vägen tillbaka in går jag förbi en syrenbuske och passar på att plocka några blommor där också, lägger ihop buketterna och ser att det blev ju alldeles förträffligt fint *farmor röst*! Så ja, ännu en bukett kom in i vårt hem. Trots att både Mr. B och jag svor över den vas Gastón välte, vars vatten hamnade på datorn, och tog beslutet att vi inte skulle ha några blommor i vas inomhus något mer! Det gick ju sådär... 
 
Idag spenderade jag eftermiddagen tillsammans med klassen på Getterön som är ett fågelreservat här i Varberg. Trots att jag nu bott här i nästan 2 år har jag aldrig dragit mig dit, hade fördomen att där höll ju bara nördiga fågelskådare till, ingenting för mig. Men oj så fel jag hade! Vilket helt underbart område! Och jag som tittade på kameran imorse och övervägde att ta med den men tog beslutet att inte göra det eftersom den är så tung. 5D:n släpar man inte med sig var som helst heller ^^ Men jag ska defintivt göra en visit inom kort. Det ligger dessutom en raksträcka från vårt hus så jag kan inte skylla på uppförsbackar ;)
G I N A ~

Vilka fina bilder! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Elaine