Återbruket.

Huvudet snurrade nästan flera varv undertiden vi åkte bil på vägen till Smedsmora. Mellan slingerkrokiga vägar fann jag ängar och naturskogar med galet fina motiv gång på gång. Jag pep till av förtjusning varje gång vi passerade, men mamma ville inte stanna. Och vi hade faktiskt inte tid heller. Dagen var planerad att ägnas åt inte mindre än 4 olika loppisar och just nu var vi på väg till den första. Återbruket. Mina föräldrar hade aldrig varit där innan, men misstänkte att jag skulle älska stället då de specialliserar sig på möbelrenovering. Så här i slutändan kan jag erkänna att de kunde inte ha mer rätt.
 
När vi kom fram låg en schäfervalp och flämtade i skuggan intill en stor lada som var gjord i vit kalksten med stora vackra fönster. En skylt med namnet "Återbruket" visade att vi hade kommit rätt.
 
 
Bredvid dörren stod det avlånga fönster med spröjs vars färg var charmigt avskavd. Bara dem utlovade en hel del av vad som komma skulle inuti butiken. När jag satte in foten i det svala rummet möttes jag av ett underbart ljus som flödade in. Den första tanken som slog mig var "gud vad vackert allt är". Och det var det verkligen. Saker överallt visserligen men det tillförde enbart en charm utan dess like. Jag fann många favoritobjekt och många idéer föddes till framtida egna projekt.
 
 
 
Om jag känner mig själv kommer jag vilja åka tillbaka dit redan imorgon innan jag åker tillbaka till Varberg och ta ytterligare en titt. Kanske köpa ett och annat också ;) Hur som helst, mitt absoluta favoritställe bland alla de loppisar vi besökte idag. Bilder från de andra loppisarna kommer självklart upp dem också!
 
Malin - Montebello Möbler

Oh vad roligt att du gillar vår butik :)
Å vilka fantastiska bilder du tagit, värmde verkligen i hjärtat. Jag heter Malin o är andra halvan av Återbruket med mitt företag Montebello Möbler. Är på semester så missade dig. Hoppas du har vägarna förbi igen.

Härlig fortsatt helg!
Malin :)