Girlfriends.

Vaknade upp idag till dunka-dunka musik a la Adam Lambert och Robyn :) Städade mitt rum lite och dammade mattor o hade mig haha. Johanna skulle komma, och då ville jag göra lite fint.

Innan hon kom satte jag igång o laga mat då jag bestämde att jag skulle bjuda henne på lunch! Kycklingfilé och pasta, efterätt med banan och choklad fick det bli. När klockan slog 13.00 svängde Hannah in på uppfarten och vi glupskade i oss min goda (?) lunch. Efter det satte jag igång och klippte hennes hår - det är så galet kul med hår!! Det är synd att jag inte klarar av frisöryrket på grund av mina axlar.. :( Jag älskar verkligen att frisera och klippa, speciellt Hannahs hår också, så galet mjukt och tjockt! 

När Hannah kände sig nöjd med längden gjorde vi en impulsgrej och stack in till Norrtälje för o ta en fika. Vi snackade o hade det riktigt mysigt över en stor kopp latte och moussekaka.. yum yum! Ca en halvtimme senare strosade vi omkring på stan och svängde sedan in på H&M där jag hjälpte Hannah välja lite smink; foundation och ögonskugge-färger som skulle passa hennes hudton. Jag frossade verkligen haha, det är kul när någon vill ha ens hjälp! När vi inte hittade mer av det som behövdes för ett "komplett make-up set" gick vi över gatan och styrde stegen mot Åhléns. Jag lyckades övertala Hannah att investera i en skuggpensel som var rätt så dyr och sedan ett läppstift som hon ville ha både till vardags och fest. Psst, läppstift är nått som är riktigt hett i höst!

Efter detta åkte vi hem till mig igen där jag fick sminka Hannipanni med allt smink hon nyss köpt och hon fick styla mitt hår a la My från Mumindalen - Katchiiiing och vi kände oss riktigt heta!!



Denna dag var verkligen bäst!! Nu ska jag avsluta den på ett bra sätt genom att kika lite på Halv Åtta Hos Mig (älskar Helge Skoogs kommentarer) och sedan blir det dags för Idol, tjohooo!!

Kisses
//Elaine
Johanna

<3<3<3

Angelica

Menar du inte höst? :o

eller menar du våren ´11?

förvirrad :D

Angelica

SV; haha :D roligt när man skriver helt fel :D

Josefina

söta!:P