DÄRFÖR ÄR GOLDEN HOUR DET BÄSTA SOM FINNS

 
 
Ni kanske har lagt märke till headerbilden?
Jag gissar att ni är bekanta med det som kallas golden hour? För den som inte vet är det de sista timmarna innan solen går ner för dagen det som kallas för golden hour eller golden hours. När solen lyser ett sånt där gyllene sken. Jag har skrivit en guide om detta tidigare, det kan ni läsa här. Att pricka in det här perfekta ljuset kan vara stressigt då solen går ner fort. Speciellt på sensommaren då solen står lite lägre på himlen än vanligt. Det gäller att vara effektiv för att inte missa den perfekta bilden. 

 
Dagarna innan Mr. B anlände till ön (jag flög till Gotland två dagar före honom) åkte jag med min pappa runt i området där vårt sommarställe ligger för att se oss lite mer omkring. Sånt man gör och har tid för när man har semester, ni vet. Mitt huvud gick runt flera varv hela vägen i jakt på den perfekta platsen att fotografera på. Jag behövde nya bilder till min hemsida.
 
 
Vi åkte till slut förbi flera majsfält och jag pep till, "häääär" ropade jag och tänkte: shit så jävla perfekt detta kommer bli. Sagt och gjort, jag fick med mig Mr. B till platsen jag hade sett ut - bara två dagar innan vi skulle åka hem. Detta var det sista tillfället vi fick då jag skulle fotografera bröllop nästa dag och sedan åka hem relativt tidigt på dygnet så en "golden hour" session senare var inte att tänka på. Det var nu eller aldrig. 
 
 
Jag guidade Mr. B genom hela processen, var han skulle hålla kameran i förhållande till solen och ställde in grundinställningarna. Sedan fick han helt fria händer. Han är så grymt duktig, min fina pojkvän, som alltid ställer upp för mig och lyssnar tålmodigt trots att jag låter som en stressad höna. Nedan följer resten av bilderna vi tog samma kväll. Alltså detta ljuset är bara så fantastiskt.. Titta! <3 
 
 
 
FrökenTV, bloggen om tv och film

wow dina bilder <3

Svar: Men tusen tack! Tack så jättemycket!! :)
Elaine

Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg

Helt fantastiska bilder som vanligt.

Svar: Nämen.. äsch..! Åh tack snälla Maria! <3
Elaine

Josefine Svärd

Fantastiskt inlägg!

Svar: Tusen tack snälla Josefine!
Elaine

Rebecca

det är verkligen det bästa ljuset.

Svar: Absolut, utan tvekan :D
Elaine

Carro

Vilka vackra bilder!
Eftersom att jag är ganska grön när det gäller foto så var det här väldigt inspirerande!

Svar: Tack Carro! Vad roligt att höra, det glädjer mig att du blev inspirerad! <3
Elaine

Amanda Jona [SPONTAN]

Verkligen så underbara bilder!

Svar: Tack snälla Amanda! <3
Elaine

Anonym

Verkligen helt fantastiska bilder!

Svar: Tack!! :D Vad glad jag blir!
Elaine

Ellen Lindberg

Verkligen helt fantastiska bilder!

Svar: Tack så väldigt mycket Ellen! :)
Elaine

tyra

så vackra bilder!!

Svar: Tack snälla! :)
Elaine

William

vackra bilder:D

Svar: Tack så mycket William! :D
Elaine

Anonym

Funderar på armbanden du gjort tidigare, gr du fortfarande dessa?

Svar: Hej! Jag vet tyvärr inte vilka armband du menar..? Kanske var det någon annan bloggare du tänkte på? :)
Elaine