Tower Bridge, London Eye & London Dungeon Del 1

 
Den här dagen var helt magisk, solen sken och det var riktigt varmt. Vi vandrade runt inne i stan, mest på Oxford Street och tog en take-away kaffe på Starbucks innan vi drog vidare till Primark där jag hittade kappan som ni ser på bilderna längre ner (och som jag använde varje dag sedan dess, älskar den! Plus ett par skor). Sedan tog vi tuben vidare till London Bridge och gick längs Themsen mot Tower Bridge.
 

Den här tunnelbanestationen såg helt öde ut, det växte murgröna överallt och så denna texten. Det här stället gick vi förbi när vi åkt tunnelbanan mot Waterloo för att se London Eye och gå på London Dungeon. Blev lite kär.
 
 
Alldeles bredvid området där London Eye ligger fanns en marknad med gatukök från världens alla hörn. Lite längre bort, förbi en massa fancy restauranger och en konstutställning, under en bro fann vi LIVETS GODASTE hamburgare. Jag överdriver inte, godaste hamburgaren jag någonsin ätit, och det har inget med det faktum att jag var hungrig som en varg. 

Lite längre bort fanns denna kaffe-shoppen, spelade cool musik och hade en ko-maskot som satt i en solstol. Musiken var så hög att jag undrade om det ens gick att höra kundens beställning...
 
När vi hade ätit drog vi till en biljettlucka för att köpa biljetter till både London Eye och London Dungeon. Fick vänta någon timme, tog en jätteäcklig kaffe på ett ställe i närheten och kände solen bränna på benen. Hur det var på London Dungeon berättar jag i nästa inlägg :)
 
Hanna Westman

Härliga bilder, älskar outfiten :)

Svar: Tack snälla du :D
Elaine

Nathalie Isaksson

Ska till London i oktober :) Aldrig varit där förut, ska bli himla kul!

Svar: Vad kul! :D You're in for a treat! Jag hade inte heller varit i london innan denna resan, så det var superspännande allting :) Hoppas du får en trevlig resa!
Elaine