Vårt nya sovrum

 
Vi beslöt oss för att möblera om lite i vårat sovrum. Alltid lika kul med lite förändring! :)
Eftersom sommaren närmar sig, lockar krogarna till sig mer folk och höjer volymen på musiken som strömmar rätt in i i vårat sovrumsfönster. Vi bor ju i vindsvåning, mitt inne i stan och mitt i korsningen mellan tre krogar. Även om fönstren är stängda så har vi knappast ljudisolerade glas. Inför sommaren har vi alltså flyttat på sängen så att huvudänden vetter mot vårat vardagsrum istället, samt fixat ett täcke i ett påslakan som vi ska hänga för fönstret under helgerna då ljudet är som värst på nätterna. Vår förhoppning är att täcket hjälper till att ljudisolera. Vi får se hur det går...
 
Oavsett så är vi båda sjukt nöjda med resultatet. Så mycket mer rymd det blev i sovrumet nu! Jag lyckades till och med ordna en liten myshörna på kistan. Det blir min läshörna framöver :) Och tänk så skönt det är att kunna öppna garderobsdörrarna helt och hållet, istället för att slå i sängramen. Det här kan kanske vara det bästa vi gjort för vårat sovrum, rent inredningsmässigt :) Så nöjd!
 
Nu ska jag tända lite ljus och mysa till det ordentligt. Kan knappt vänta tills jag får sova... :D
 
Beatrice Jakobsson - Fotograf

Gud vad fint! :)

Svar: Tack snälla du :))
Elaine

Matilda - tonårsliv i rullstol

Ser så himla mysigt ut!