Gårdagen.

 
 
 
Jag fick en smärre chock när jag öppnade uppgiften för hemtentamen igår. Min första hemtentamen på hela min utbildning. Jag hade gått runt och var nervös i flera dagar, men där satt jag kl. 08.00 med uppgiften framför ögonen. 8 A4 skulle vara klara till kl. 10.00 nästföljande morgon. Tillsammans med Lisa och Sofia drogs en suck. Det var bara att bita i det sura äpplet och börja skriva.
 
Kl. 19.00 - Inte mindre än 11 timmar senare lämnade jag in min uppsats, komplett med 8A4 sidor. Men jag kan inte annat än påstå att jag hade en riktigt rolig dag tillsammans med mina pluggkamrater. Sofia var den första att lämna oss och efter en liten stund var det min tur. Cykelturen hem var en befrielse utan dess like. 
 
Jag kunde inte låta bli att tänka att staden såg smått trolsk ut i den tjocka dimman. När jag kom på raksträckan och såg en bil passera en annan bil, som var parkerad åt sidan, tvärnitade jag. Min blick föll på kameran som jag av en händelse slängt ner i väskan i förbifarten tidigare. Jag tog upp den och inväntade nästa förbipasserande bil. Ljuset spred sig runt den parkerade bilen och tanken på ett UFO flög igenom huvudet på mig. Jag knäppte en bild. Ovan ser ni resultatet.