Första lönen, bästa säljjobbet och skämt

Jag satt och snackade med Angie på msn när hon skickar detta. Det är ur Sammys blogg: http://snyggsammy.blogg.se/ Tyckte detta var så klockrent så jag var tvungen att lägga upp det!
 
Jag älskar att skämta lite med telefonförsäljare. Jag tycker, precis som alla andra, att de är lika jobbiga som klamydia (inte för att jag haft det men ändå). Jag vet att man kan ta bort sitt namn från deras listor. Men som sagt jag gillar att skämta med dem. Anchelique, säger: Här är fem saker man kan säga för att skoja till det lite och göra vardagen liiiite roligare:

1. Spela som om du tror att det är din polare på andra sidan linjen: "Hörru Olle! Jag vet att det är du. Lägg av och barnsla dig för fa-an"

2. Du säger att du itne är intresserad och motiverar det med: "För jag ska ta livet av mig imorgon".

3. Så fort säljaren säger något så avbryter man med att säga ”Du behöver inte skrika. Varför är du arg för? Jag har ont i örat. Lugn. Schhh” Och så håller man på.

4. När säljaren säger att det han/hon säljer är billigt . Svarar man ”Jag är rik. Jag vill betala dyrt. Jag är ekonomiskt oberoende”.

5. När säljaren börjar samtalet med ”Hej jag heter Erik….” så avbryter man och jublar ”Nämen tjena Erik. Fan på tiden att du ringde. Har saknat dig som fan. Du är fortfarande skyldig mig pengar från hororna i lördags.”

____________________________________

För övrigt så fick jag min första "lön" idag. Mamma fixade en kund till mig så jag kunde tjäna lite egna pengar ^^ När jobbet var klart drog jag till Angie och klippte hennes hår :) Bara en toppning så det var inte speciellt svårt. Just nu sitter jag i mitt rum med tända ljus och plinkar på gitarren, jag kan introt till Sweet Child O' Mine med Guns N' Roses utantill nu. Var stolt över mig! :D

//Plektrumet