En blöt katt

 
Hälsningar från en nybadad katt!
Efter att vi kom hem ifrån London upptäckte jag en mängd tovor på Gaston och efter evighetens kammande tyckte jag det var dags för honom att hoppa in i duschen. Eftersom Gaston är rätt glad i vatten är han alltid så himla duktig och skötte sig felfritt. Lite märkligt är det allt, eftersom katter överlag hatar vatten. Men Gaston är av rasen Maine Coon, vilket ligger lite i deras natur att tycka om vatten. Nu ligger han bredvid mig på en handduk och under en filt för att torka till i pälsen. Han blir alltid så mysig efter en dusch, kryper ihop tätt intill mig för att sno till sig lite värme, spinner och kelar med mig. Det beteendet fortsätter sedan hela natten. SÅ mysigt!
 
Annars då?
Det var ju ett tag sedan jag skrev, som ni säkert märkt blev det ganska tyst här efter London resan. Men det har sina förklaringar. Jag har nämligen hamnat på praktik, och kommer stanna där i 4 veckor. Tja, nu är jag redan inne på andra veckan så jag har väl ungefär hälften kvar. Men min poäng är att när jag kommer hem finns det inte så mycket tid till att skriva ett inlägg. Därför kommer det vara lite torrt här med innehåll en stund tills jag kommer tillbaka från praktiken. Idag är jag ledig och har ett par idéer i huvudet jag velat genomföra men aldrig haft tid till innan. Så idag tänkte jag ta tillfället i akt och genomföra några av dem. 
 
Vi syns och hörs!
 
 
Patricia

Vilken gullig en! :)

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Kul att han gillar vatten, det gör inte min katt ;)

Svar: Nä det är ju lite ovanligt haha, han är lite lustig min Gaston :P
Elaine

Evelina

Åh, en maine coon är min drömkatt! Det är en så himla fin ras! Riktigt söt kisse har du! <3

Svar: Åh vad kul! :D Ja, det är en väldigt fin och mysig ras, jag har tidigare haft uppfödning av rasen :)) Tack ska du ha, han är verkligen underbar :D
Elaine

Ebba K

Vilket underbart namn!

Svar: haha, ja han är döpt efter skönheten & odjuret, den fåfänga typen du vet ;) haha
Elaine

Nora Bååth

Åhh gud vad fina han är :D

Svar: Tack :D
Elaine

Anna Sofia

Men så fin! Jag har duschat min katt en gång, då vi kan säga att han var nervös för att åka bil... fick han ren men han tyckte inte alls att det var roligt. Jag satt på huk inne i min lilla dusch med dörren stängd och han stod med bakbenen på mina lår och sina framtassar på mina axlar och ville bara upp haha det var minst sagt smidigt! Skönt att ha en katt som går med på att tvättas :)

Svar: Haha känner igen det där, min andra misse Ture brukar också klättra. Helst ska han ligga som en liten boll i mitt knä, vilket gör att mina ben somnar hahah. Det är lite knepigt att bada katt ibland.. Tur jag har Gaston ändå som är så medgörlig ;) Du får träna din misse, till slut kanske han inte klättrar i alla fall :))
Elaine

Ida - foto & häst

Men gud så söt! Himla fin bild :D

Svar: Aw tack :D
Elaine

ISA

haha han ser sååå missnöjd ut ;)

Svar: Hahah men eller hur ;)
Elaine

Theresia

Så sööt haha!

Malin

Men så fin kissemiss! :)
/ malinedlund.blogg.se

Emmy

Va sööt katt! :) kram

Frida

Alltså vad söt, och vilken snygg pose!

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Svar: Så härligt att han är lustig, det är bra kul med katter och deras olika personligheter :)

Anna ML Holm

Haha, åh vad söt :D

corneliaeriksson.blogg.se

Haha, rolig bild! Sötnos!

IdaSandin

Haha, kul med en katt som gillar vatten! Brukar behöva duscha vår katt ibland när han har varit ute... Han nästan skrik-jamar i duschen och man känner sig som världens hemskaste människa. Efteråt vägrar han komma nära på några timmar, haha.. Lite skillnad mot din lille kille :)

Svar: Hahahha stackarn, men det känns ändå som om det är det vanligaste beteendet hos katter.. Jag tror bara att min är exeptionellt snäll hahah :P
Elaine

JUNITJEJ

Vilken fin katt!

Hanna Westman

Haha, såå sööt! Liknar faktiskt en katt jag hade förut :D

Elsa

Vilket charmtroll och vilket fint foto, en riktig modellkatt har du allt som kan sina poser! ;)

Robex Lundgren

söt

MADDISENJ.SE

Söt och fin bild

VERONICA - fashion blog

Du har en fantastisk blogg tjejen! Grymt härlig bils här ovan! :) Supersöt. Hoppas du får en underbar söndag, mängder med kramar!

Svar: Men åh tack! <3 Detta gjorde hela min dag! :D Detsamma till dig :))
Elaine

Maria

Hihi ser lite missnöjd ut!:)

Lydia Elstig

Så söt!

Lola ❤

Haha, söööt ♥

Linnea

Men alltså åh! Jag måste skaffa katt :D

Sandra Söderström

Men åh, det var en tjusig katt!
Jag har själv en maine coon, Sigge, och han ter sig lika till vatten. Aldrig något problem att duscha.
Men när det var dags för en dusch häromdagen visade han ett missnöje jag aldrig sett förut. Fortfarande lugn, men åh så sur han blev :'D http://i.imgur.com/NFYetWP.jpg

Kollade även igenom din blogg ytterligare, åh så fina bilder! Vad roligt att i framtiden kunna blicka tillbaka på väl tagna foton.
Ha en bra dag! :-)

Svar: Men åh, ja Maine Cooner är verkligen en helt fantastisk ras! Så himla härlig :DHahahah, vilken härlig bild! Skrattade så mycket att jag fick ont i magen xD

Tack snälla du för din underbara kommentar! Det är sånna kommentarer som du skriver som får en att fortsätta blogga och faktiskt tycka det är kul :) Ha en fortsatt trevlig vecka!
Elaine

Sarah Sjöstedt

Men vilken go kise! Vår katt är inte alls glad i vatten men tack och lov så sköter han sin päls väldigt bra. Hoppas allt går bra på praktiken! :)

Svar: Tur! Det är så tacksamt när de kan sköta den själva, Gaston har kunnat det innan men jag antar att han byter från sommarpäls till vinterpäls nu och då blir det många tovor :(
Elaine

Emma Uthberg

Åh herregud, vad söt!
Vi hade en huskatt innan som gillade vatten, hon brukade bada med mig i badkaret haha :)

Svar: Haha så kul! Måste ju varit väldigt mysigt ändå :D
Elaine

Isabella [ Fotografi ]

Men haha åh, jösses vad söt! Min misse hade väl rivit sönder mitt ansikte om jag försökt bada henne.. ^^

Janie

Haha, asfrän bild iallafalL!

Mohammedi's | Art, model & designer

nice

Malin Wederberg

Haha aw :D Fin bild!

Iz

SÅ vacker! Härligt med en katt som godkänner vatten. mina Hatar det, haha

Iz

SÅ vacker! Härligt med en katt som godkänner vatten. mina Hatar det, haha

Svar: Åh tack :D Ja, han är verkligen så himla härlig :D
Elaine

Amanda Jona [SPONTAN]

Haha men åh så söt bild!

Svar: haha aw, tack Amanda! :D
Elaine

Ylva

Charmig bild! :D

Jasmine

Vilken sötnos! Katter är charmiga och din katt Gaston tycks inte vara ett undantag. Han verkar till och med ha mer charm än många andra katter. Jag tror bestämt att det beror på ägaren. :)
Ta vara på dig och Gaston och fortsatt lycka till på praktiken.
Kram

Svar: Men guuud så gullig kommentar! :D Tack snälla du!
Elaine

hanna

Nej men gud vad söt! Liknar min katt lite, och han brukar bada frivilligt i sjön under sommaren. haha :D

Svar: Aaw, tack :D Nämen! Det var något jag aldrig hört om innan, vilken rolig misse :D
Elaine

Malin Thorell - hobbyfotograf

Haha nej va sött! ^_^

Flisan

Sjukt söt katt :D

Caroline

Så söt han är!