Fotopromenad: The Golden Hour

 
 
Igår, alldeles innan solnedgången under det gyllene skenet gick jag och Mr. B ut på en fotopromenad. Min kära pojkvän har äntligen skaffat en ny kamera och en Canon dessutom. Välkommen till Canon-familjen baby! :D 
 
 
Det blev en Canon 7D den här gången med batterigrepp och ett USM 50mm f/1.4 till. För att testköra kameran lite tog vi alltså med den på en promenad, självklart tog jag med min kära 5D mark II för att både filma och knäppa ett par bilder. Det blåste som attan! Nedan ser ni resultaten :)
 
 
Alla bilder på mig är alltså tagna med Canon 7D, medans resterande är tagna med Canon 5D mark II. Det bästa med Mr. Bs kamera var att jag knappt behövde efterbehandla bilderna alls i Lightroom, eller PS. Han hittade det där naturliga glowet direkt, och det är väldigt tacksamt i efterbehandlingen. Det enda jag gjort är att dra upp kontrasterna med någon ynka procent, ändrat bildstorleken och lagt på en skärpa för att anpassa dem till publicering på bloggen. En riktig kanon kamera faktiskt :)
 
canon5dmarkii - canon7d - fotografering
Emelie

Härliga bilder!

Svar: Tack snälla Emelie :D
Elaine

Johan

Coola och bra bilder.

Svar: Tack så jättemycket Johan! :D
Elaine

Emma

Man får så fina bilder när det är solnedgång! :')

Svar: Ja visst får man :) det är väldigt tacksamt att fotografera i :D
Elaine

Rebecka

Så vackra bilder!

Svar: Tack så jättemycket :D
Elaine

Lizzan

Så fina bilder, vilket fantastiskt ljus och ton i bilderna!

Svar: Tack snälla Lizzan!! :D
Elaine

VASKO - Makeup och styling

Vilka fina bilder. Sådär småmysiga :)

Svar: Aw, tack så mycket!! :))
Elaine

Helena

Vilka fina bilder! :)

Svar: Tack så jättemycket Helena :D
Elaine

Matilda - tonårsliv i rullstol

Riktigt stämningsfina bilder! :D

Svar: Åh tack så jättemycket :D
Elaine

Maria Pettersson

Åh ljuset! Väldigt fina bilder! :)

Svar: Tack snälla du! :D
Elaine

Neha - Foton, Sömnad, Tips & Trix

Riktigt fina bilder, ljuset är helt underbart

Svar: Tack så jättemycket :))
Elaine

Linda

vilka vackra bilder

Svar: Tack snälla du :))
Elaine

Towa

super härliga bilder<3

Svar: Tack så mycket! :D
Elaine

Sara

Åh vilka vackra bilder :)

Svar: Tack så mycket Sara :))
Elaine

Ida - foto & häst

åhh otroligt fina bilder, fantastiska!

tjongibuljongen.blogg.se

Gud vilket vackert ljus det var i dessa bilder, jättefina!

Sofia

Åh vilka fantastiska bilder! Jag håller med om att Canon är bäst. ;)