Filminspelning pågår!

 
Vilken dag, vilken vecka!
Som ni vet kom jag hem från Roslagen i tisdags och skrev ett stort slutprov på onsdagen. Igår, torsdag, uteblev uppdatering på grund av filminspelning. Jag sa ingenting om det, eftersom jag inte visste om det var något som borde hållas hemligt eller inte. Men nu är dagen över och alla scener till filmen är klar, så nu kan jag nog berätta.
 
Albin Glasell har jag nämt tidigare. Vi har gjort lite grejer ihop, jag har bland annat varit set-fotograf för en av hans produktioner och var skådis i en av hans musikfilmer som han också producerat. Igår var det dags för ett samarbete igen, denna gången återigen med skådespelarinsatser. Det var dags för något som kallas för "filmmaran" där man får ett uppdrag kl. 08.00 med tre platser, tre saker och ett tema som man ska följa genom hela dagen. Målet är att skriva ett manus och filma en film på 4 minuter på 24 timmar. Hur kul som helst! 
 
 
Detta var alltså det jag sysslade med igår tillsammans med elever från LBS i Varberg och filmen kommer ut imorgon, ska se till att posta den här då. Tills dess får ni se lite backstage-bilder jag tog med min digitalkamera igår under dagen :)
 
 
 
Mot slutet av dagen var vi bra mosiga huvudet. Men jag fick en sjukt mysig överraskning när det visade sig att kameramannen/klipparen kände en viss tjej vid namn Alma Bengtsson, som för övrigt tar sjuuukt snygga bilder, snappade en kort film till henne det sista vi gjorde. Sen vinkade jag hej då till teamet och stupade direkt i säng 20 min senare.  
Paulina

Åh film är ju så himla kul! Pluggar en kurs film nu på gymnasiet, och vi ska spela in en liten kortfilm nu i slutet av terminen. Kommer bli asnajs (:

Svar: Men åh vad roligt! :D Lycka till!!
Elaine

Andreé Johansson

Filmning och manus är hårda arbeten!

Louise

Vad roligt!! :D

Mie Evnice

Åh vad roligt det verkar!

Robex Lundgren

cool bild

Alma

wiiie! Såg dig på skolan men var jätteosäker på om det verkligen var du så var tvungen att fråga Samuel haha :) Vi får se till att ses och fota någon dag!

Svar: Nämen åh såg du mig?! Jag såg inte dig :O Det måste vi verkligen ta och göra :D
Elaine

I am Baam

gud vad roligt det låter :) Ska bli kul att se den när du lägger upp den :)