Dag 2 & 3 i Roslagen

... Eller närmare bestämt Stockholm.
Dessa två dagar åkte jag in till Stockholm för att besöka min syster, hennes man och min gudson. På fredagen bjöd systra mi på god middag, vin och pratstund. Elias (min gudson) protesterade högljutt för att lägga sig i sin egna säng och ville ligga bredvid mig i soffan under natten. På lördagen badade vi på äventyrsbadet Gustavsbergsbadet och Elias var helt lyrisk över att visa mig allting. Själv resulterade dagen i träningsvärk eftersom rutchkanan låg 3 trappor upp, som vi sprang upp och ner i. Efteråt fikade vi på ett konditori, gick runt en sväng på Mio och Stalands samt åkte förbi en väldigt speciell byggnad som vår morfar drog el i på 40-talet. Det är naturligtvis omdraget, men bara tanken på att få vara i samma område som min morfar en gång i tiden varit på, kittlade mysigt i magen. Jag har aldrig träffat min morfar. 
 
Helt slut efter dagens äventyr parkerade vi oss i soffan resten av dagen innan jag var tvungen att åka hem vid 20-tiden. Elias ville inte alls att jag skulle åka förstås :( Men förhoppningsvis ses vi ganska snart igen!
 
 
ɑ n n i k ɑ

Mums :D