Dag 1 i Roslagen.

Torsdag. Första dagen i Roslagen alltså....
... Efter en helvetiskt stressig resa hit. Hela Göteborgs station hade el-fel, så alla tåg som skulle gått efter kl 18.00 stod strandade inne på stationen. Nya tåg kom inte in, och de andra kom inte iväg. Mängder av inställda tåg, förseningar och stressat folk sprang omkring på stationen när jag kom dit. Jag åkte 19.15 ifrån Varberg och var inne i Göteborg kl 20.27 (3 minuter innan mitt tåg mot Stockholm gick). Alla tågen hade stått stilla i 2 timmar. Precis när jag rullade in mot Göteborg rättade el-felet till sig, vilket innebar att alla tågen som stod inne skulle åka ut medan andra tåg (inklusive mitt) stod och väntade på att få komma in. Med hjärtat på högvarv sköt jag iväg som en kanonkula ur en kanon mot mitt tåg på perrong 3 i Göteborg.
 
När jag väl sitter på min plats ropar de ut att tåget inte kommer avgå förrän 20 minuter senare...... Irritationen.
 
Hur som helst resulterade förseningen i att jag höll på att missa sista tunnelbanan i Stockholm. Men jag hann, tack vare mina kvicka ben (haha) men kom inte i säng förrän 02.30. Trött som ett as flyttade jag fram fika-tiden som jag tidigare bestämt med Hannah och träffade henne runt 14.40 istället. Underbara tjej, så glad hon var att se mig :D Och jag var såklart lika glad att se henne!
 
Jag fick en tjejs i personalen "första latte till en kund", hon var ny på Tre Praliner i Norrtälje :) Smakade super!
 
 
Och så några bilder från Instagram
 
Johanna

Fina bilder!

Svar: Tack så mycket Johanna :D
Elaine

JUNITJEJ

Vilket gott fika!