En promenad på västkusten

 
Jävligt kallt och ruggigt i Varberg just nu.
Trots att det i helgen har varit fantastiskt soligt och praktiskt taget varmt, tog jag aldrig med mig kameran. Ni som följer mig på instagram vet att jag tog ut firandet i en ganska stor förväg och jublade "nu är det vår! Eller?". Istället hade jag, dagarna innan solen kom, kameran med mig när jag och Mr. B var ute på en kort promenad på strandpromenaden. Med betoning på kort. Det var alltså innan vi svängde in mot stan för att undvika den hårda blåsten som kom från havet. Fy vad kallt! Vinden rev i mitt hår och kylan bet sig fast i våra näsor. Inne i stan var det betydligt behagligare, annars hade vi fortsatt på strandpromenaden.
 
Fördelen med att bo inne i stan (som vi bara gjort nu i ett år) är att man aldrig blir trött på området eftersom miljön runt omkring är väldigt varierande. Jag var ganska orolig för att jag skulle sakna "landet" för mycket. Tillgången till egen trädgård och så vidare. Men faktum är att vi har nära till havet och strandpromenaden, men också stora gräsplaner, långa stränder och samtidigt kullerstensgator med ett litet shoppingutbud. Tröttnar man är det bara att hoppa på Öresundståget mot Göteborg, ca 45 min bort. Stationen ligger dessutom bara 50 meter bort. Haha det låter som om jag skriver en mäklarannons för området. Men faktum är att jag älskar Varberg! Jag kan liksom inte låta bli. Det är ganska likt min hemstad (bortsett från havet) och jag trivs så jäkla bra här.
 
Shit, vad detta inlägget spårade nu haha. Förlåt. Ville egentligen inte skriva om något speciellt så jag lät tangenterna flöda fritt tillsammans med mina nuvarande tankar. Hoppas ni haft en bra start på veckan! Idag är det ju lill-lördag och det ska jag fira med bio tillsammans med Mr.B och hans käre far. 
Evelina Björkdahl

Härligt att du trivs! Jag flyttade också från landet till storstan, Göteborg då, och trivs superbra jag med :)

Johan

Trevligt och fin stad.

Amanda Aikioniemi

Fina Varberg!
Jobbigaste är att det är så otroligt kallt och blåsigt där nu i denna årstiden. Speciellt nere vid havet :)