Rumored to be real

 
Igår lämnade jag Roslagen och dess vackra krokusar och tussilagor.
Idag sitter jag i soffan med en migrän som heter duga. Det spänner från axlar och nacke, vad jag än gör för att försöka lösa upp spänningarna lyckas jag inte. Det är fruktansvärt frustrerande och jag misstänker att det hänger ihop med min endometrios samt oron inför spiralinsättningen för att tygla min endometrios, insättningen sker nämligen imorgon och jag har hört att det är förknippat med stark smärta. Förmodligen oroar jag mig i onödan, som vanligt, men jag kan inte låta bli. Jag är nervös inför framtiden, om detta verkligen hjälper eller inte. Mina förhoppningar är höga, att jag ska bli fri från all värk och kunna leva som en normal människa utan rädslan för att behöva åka in till akuten mitt i natten. 
 
Jag ska verkligen försöka fokusera på positiva ting. Som sommaren, på veckorna på Fårö som Mr. B och jag har planerat, alla mysiga stunder jag och Lisa ska ha i sommar och glädjas över att allt förmodligen kommer bli bra. Jag vet att den här typen av inlägg inte är speciellt uppskattade, men jag är inte mer än människa och vill kunna dela med mig av att allt inte alltid är perfekt. Jag har, precis som alla andra, mina upp och ner-gångar.