Nya produkter för min hy

 
Det är inte bara min kropp som ska få en boost...
Det är dags för att få ordning på min hy i ansiktet också. Jag har alltid haft små finnar som poppat upp när man som minst vill ha dem, och hur mycket jag än skrubbar och peelar min hy försvinner inte några pormaskar. Min hy har befunnit sig i kaos! Dessutom har min hy börjat åldras, jag har fyllt 25 och jag skojar inte när jag säger att jag redan har sett tecknen. Sedan i julas har jag prövat Pro-active, för att få en klarare och fin hy utan finnar. Men de har istället blivit värre och jag har upplevt att min hy åldrats i förtid. Jag har rent av fått djupa acne! Och det är inte alls likt min hy, ens innan pro-active. Jag är grymt besviken eftersom jag sett hur bra produkten varit för min sambo. Men det fungerade alltså inte för mig och därför är det dags att testa något annat.
 
 
Jag gjorde ett besök på apoteket i fredags och kom hem med dessa produkterna. Minus Yves Rocher krämen, den fick jag i månadens Glossy Box, men den ingår ändå i min nya hudrutin. Jag har redan, efter bara två dagar, sett skillnaden. Min hy lyser, ser frisk och hälsosam ut. Det kan förstås delvis bero på träningen, men eftersom jag såg skillnaden så fort efter att jag prövat produkterna så vill jag ändå påstå att det är tack vare dem som min hy äntligen börjat gå mot rätt håll. 
 
 
Krämen från Eucerin är helt fantastisk. Den fungerar grymt bra som bas under makeup, dessutom ska den förhindra uppkommande finnar. Den känns lätt, är väldigt dryg, sjunker in snabbt i huden och ger ett matt resultat utan att dämpa den friska lystern. Vilket är jätteviktigt för mig! Doften påminner lite om något medicinskt, även om den påstås vara luktfri. Men det bidrar nästan bara till känslan att den gör något bra för huden, det tycker i alla fall jag.
 
Produkten från Neutrogena är en peeling med små, små korn och är en såkallad "sos cleanser" som bara ska användas i en vecka när man sett att pormaskar uppstått. Man kan också använda den som en ansiktskräm och det är väl det jag gjort mest. Någon minut efter applicering känner man en frisk känsla i huden, som om alla porer öppnar sig samtidigt och produkten bara rensar rent. Så skönt! Efteråt upplever jag en fin lyster i huden, liknande den man får när man applicerar high-lighter. En lätt och fin lyster :)
 
 
Anti-rynk krämen från Yves Rocher är också grymt skön. Den tar lite längre tid att sjunka in i huden och den ger inget matt resultat. Däremot en silkig och mjuk känsla som kan funka som makeup-bas beroende på vilken foundation man har. Jag använder mig av två, en med medel täckning och en med full. Den med medel glider mest bara runt och har svårt att få fäste, trots att jag använder primer. Där måste jag använda puder för att få allt att "fästa". Den foundation med full täckning fäster jättefint och jag känner mig återfuktad genom hela dagen. Dock använder jag den här produkten mest som en nattkräm.
 
Detta inlägget är absolut inte sponsrat. Jag rekomenderar verkligen dessa produkterna om du har liknande problem som mig, små finnar som poppar upp då och då trots att du rengör :)