Hej roslagen, igen!

 
 
 
Det var inte längesen jag var på denna sidan av Sverige, faktiskt var jag här redan förra veckan och firade min gudsons födelsedag. Då fanns det inte tid att hälsa på mina föräldrar, men eftersom det är påsk tog jag tillfället i akt att åka hit. 

Resan mot Göteborg från Varberg gick smidigt, men jag var över en timme för tidig. Gick runt på femman i Göteborg en stund tills jag beslöt mig för att ställa mig på perrongen och vänta in tåget. Väl där inser jag vem jag står framför... Fanny, från förra årets idol. Hon som jag tjatat om är så sjukt vacker och snygg! Dog lite och kunde inte sluta glo. Hon måste trott att jag var helt dum i huvudet. Vi satt ett par säten ifrån varandra, inte kunde jag sluta glo då heller. Dumma mig, som inte hade the ladyballs att säga hej! Nock om detta...
 
 
Jag hade specifikt bokat en plats på tåget så att jag skulle åka i färdriktningen, men på grund av alla banarbeten bytte tåget färdriktning i Herrljunga så jag åkte baklänges större delen av resan. Mådde illa tills solen gick ner, tills det blev kolsvart ute, då gick det lättare. Min subway macka låg mest och luktade.. snabbmat :( 
 
Resan hit gick förstås inte helt smärtfritt. SJ. Behöver jag säga mer? Hem kom jag i alla fall, till lilla Rö i Norrtälje vid 23.50. Som vanligt satt vi uppe alldeles för sent och pratade medan mamma strök mig över håret tills jag somnade.. Sådär mysigt som bara mammor kan.