Hairchalk <3 Pastelhair

 
Samtliga bilder ovan kommer ifrån Pinterest. Om man söker på "blue pastel hair" så dyker några av dessa upp.
På bilden nedan hittar ni lilla mig, blå i håret som få!
 
 
Men nej, blir ledsen i ögat av att säga: tyvärr är det inte riktigt. Däremot på riktigt applicerat, det vill säga inget photoshop här inte. Jag sitter med blå färg i håret just nu. Hemligheten är något som heter hairchalk. En slags ögonskugga, fast för hår! Helt fantastiskt kul :D Det går bort efter ca 1-2 tvättar, går att styla som vanligt. Färgen sitter till och med bättre om man plattar eller lockar håret. 
 
Jag har funderat på en pastellig färg länge.. väldigt länge. Men varit osäker på vilken specifik färg jag ska ha. Kanske är blått just den jag ska ha? Ska köpa fler färger av hairchalks och testa mig fram, ett bra sätt om man velar fram och tillbaka som jag :)
 
 
Alma Bengtsson

Jättesnyggt ju!

Svar: Tack Alms! :D Jag tyckte också att det såg rätt okej ut faktiskt :) Himla sugen på blått nu!
Elaine

Tove

Snyggt! Hur länge räcker en flaska? Tänkte då det ändå kostar runt 200:- ..

Svar: Tack! :) Det är dock ingen flaska, det är liksom en rund palett med "pudrig" färg som man stryker på hårstrået. Se bildlänk: http://www.greatthingsoflife.nl/wp-content/uploads/2013/11/colour-mania-haar-shadow-green-envy-verpakking.jpg
Det är exakt den jag har använt :) Men en sådan räcker iaf minst 10 appliceringar, beroende på hur mycket hår man har förstås.
Elaine

Tove

Jaha, tack! Såg bara varianter på flaskor när jag googlade. Verkar ju assmart iallafall, jag har velat färga håret i någon cool färg men dragit mig då det tog så lång tid sist att få det blont igen ^^

Svar: Då är ju hairchalk perfekt för dig ju, skitkul att leka runt med utan att skada håret :) Finns på Kicks, Sephora eller överallt på nätet (inte minst ebay) :)
Elaine

sanna mogren

blått är verkligen en färg du borde ha! det passa ju grymt bra! :)

Svar: Men åh! Tack :D Funtar på att skaffa nån Chroma Silk Pastel.. :D
Elaine

kmstyle

det är så fint!:)

Linda

SV:tack så mycket(:

Jag älskar din blogg och ditt hår är skit snyggt juh^^

Svar: Nämen åh tack som fan! :D Gulle dig, det är sånna som dig som gör att man fortsätter att blogga <3
Elaine

MATILDA

åh vad snyggt :D

Svar: Tack snälla du :)
Elaine