Nattdoppet på Fårö

 



Det var med en stor klump i magen som vi spenderade vår sista dag på min paradis-ö. Trots det blev dagen riktigt lyckad!

Efter en riktigt god middag och flera glas rosé fick vi den briljanta idén att ta oss till ett av insjöarna som ligger nära min systers landställe. Sagt och gjort, kastade ner en handduk i ryggsäcken och styrde några snabba steg dit. Trots att kläderna klibbade fast i huden så ville jag inte doppa mig när vi väl kom fram. Min systerson Elias letade efter kräftor, men när han inte hittade några blev moster (det vill säga jag) intressefokus istället. Plötsligt fick jag en hel drös med vatten över mig och allt slutade med vattenkrig tills vi flämtade av ansträngning. Smått nerkyld virade jag in min lilla kropp i badrocken och mös en stund. 
 
Det blev en lång färd tillbaka, även om den var seg så kunde jag inte låta bli att vara så otroligt lycklig i just det ögonblicket. Och som på beställning vittnade jag mitt allra första stjärnfall... 
ACIRES - Fotograf i Skåne

Gud så härliga bilder!

Svar: Tack så jättemycket! :D
Elaine