Sushi Nami.

 
 
För ca en månad sedan öppnade en ny japansk restaurang här i Varberg: Nami. Det var ett uppslag i tidningen om restaurangen och jag blev positivt överaskad av det jag läste. Restaurangen har fått besök av våra vänner som bara pratat gott om maten. När Bennie och jag firade 1.5 år tog vi tillfället i akt och besökte restaurangen igår. 
 
 
 
 
 
Efter middagen var det tänkt att vi skulle åka till Bruket och bowla. Precis som vi gjorde när vi firade 6 månader och Bennie sa att han älskade mig för första gången. Men klockan hann bli mycket och vi hade det så mysigt så vi struntade i det. En minut innan Kvantum stängde, sprang vi in och ropade till Securitas att vi skulle vara snabba. I förbifarten mot kassorna snappade vi åt oss en påse chips och lite groggvirke, betalade och gick sedan lugnt den korta biten till platsen där våra cyklar stod parkerade.
 
På vägen dit gick vi på en av Varbergs förmodligen äldsta gator, en gata där det finns lagda kullersten på riktigt. Jag säger "på riktigt" därför att alla Varbergs centrala gator är fyllda av kullersten, men de är platta ser inte alls ut att komma från förr. Den här gatan som vi gick på, just igår kväll var sjukt magisk. Stämningen med de gamla gatlyktorna, de sneda husen och den stora eken som stod i början av gatan, den vackra parken intill.. Allt kändes så historiskt på något vis och jag älskade allt med den korta stunden av iakttagelse.