Pop that, lock that.

Varje onsdag i veckan går jag och tränar dans numera. Rättare sagt en dansform som heter streetdance latino. Vi har fått lära oss 2 st 8:or (som det kallas) hitills och i övermorgon är det dags för nästa. Om 8 veckor är det dags för dansuppvisning, snacka om att det känns smått nervigt. Jag har aldrig dansat någon liknande dans förr så allt är ganska nytt, men shit vad kul det är! Planerar att ta detta med dans ett steg längre i höst... Vad jag har i görningen får ni helt enkelt se i framtiden.

Självklart har jag fått inspirationer från olika dansare med olika stilar. Det bästa med dans är att alla är unika i sin dans även om stegen samt rörelserna är likadana. Här kommer ett par videos på en av de bästa koreografier och dansörer jag sett:

Jasmine Meakin: Do It Like A Dude


SYTYCD - Alex och Twitch: Hip Hop



SYTYCD - Lauren och Twitch: Hip Hop



SYTYCD - Alex och Twitch "twilex": Hip Hop
Den här killen, Alex, är ballettdansör och är sjukt dukig. Att se honom göra en hip hop rutin så här jävla bra trots att han är långt från sin komfort ger mig rysningar!


Japanesisk TRON-inspirerande dans

JOSEFIN - CHASING THE HOLLYWOOD DREAM

förlåt om jag svär men fan va jag älskar dans!