Strandhäng och oväntat besök.

Hej sötnosar!
Har verkligen haft en helt underbar dag med sol och värme, till och med första doppet skedde! Och jag blev uppriktigt förvånad av 2 skäl. 1: Vattnet var varmt! 2: Jag trotsade min fobi för sjögräs och klampade rätt igenom det.. Jag dog inte. Jag har ett par bilder åt er från stranden :)







Jag kom upp ur vattnet lagom tid tills dess att solen gick i moln, så i och med det var mitt uppdrag slutfört (med andra ord årets första dopp). Cyklade hem när det började blåsa upp och när jag kom hem ställde jag mig i en varm dusch. Undertiden jag stod där i duschen tänkte jag på hur lyckligt lottad jag är, jag menar jag BOR här! I Varberg och alldekes precis vid havet! Underbart. Mina tankar avbröts dock av en kurrande mage så efter duschen började jag laga mat. Jag kände mig alldeles för trött för att göra något avancerat så det fick bli äggnudlar som jag kryddade och blandade med creme fraiche och så lite oliver. 

Medan jag sitter i soffan invirad i en mysig morgonrock och äter min middag hoppar jag plötsligt till när jag ser något röra sig i ögonvrån. Jag vrider snabbt på huvudet och ser att grannens katt har hittat in till mig! Jag kastade mig på golvet och började genast kela med den (jag älskar djur). Det fick mig att sakna mammas katter lite där hemma och påminnas om att det faktiskt vore mysigt med en liten katt i min lägenhet. Tänk så mysigt att ha någon som möter en när man kommer hem :)





Nu börjar klockan bli ganska mycket och jag ska upp tidigt imorgon. Nu måste jag förbereda mig för sängen och lägga huvudet på kudden så jag är pigg och glad när jag vaknar :) Ha en fortsatt mysig kväll, hörrni!

Peace
//Elaine