Freelensing.

Jag har kommit över en skitrolig teknik att ta foton med. Den kallas "freelensing" och då får man en liten gammal/vintage feeling i sina bilder, vilket jag länge velat fotografera men inte riktigt hittat rätt teknik. Jag hittade detta hos Annika

Det går till så här: Man lossar objektivet helt från kamerahuset (förutsatt att du har en systemkamera), men ställer in skärpan manuellt och håller objektivet nära huset. Men se upp med att få damm i sensorn för då är en bild som hade kunnat bli riktigt bra förstörd. Så håll dig till en dammfri miljö. Har du live-view funktion så kan det bli lite lättare att sätta fokus och hålla koll på vad du faktiskt fotograferar :)



Titta lite närmare på tekniken hos Lukerobert's.
Och jag säger som Annika: tänker du testa det här och får till härliga bilder så får du gärna länka så jag får kika, alltid kul o titta på andras bilder med samma teknik! :D

Kisses
//Elaine

Patrik

Sv. Tack så mycket!

Får kolla det med awarden (A)