Utmaning från Hannah

Du ska skriva en berättelse om dig själv, den ska vara om ditt liv, alltså du ska tala sanning. Om dig. Du får sex ord som MÅSTE stå med i texten. Beredd? Här är dina sex ord:

En same, Buss, Avdankad, Kramas, Låtsas, Popcorn.

Vi kan ta ett minne från min barndom:

När jag gick i förskolan tyckte lärarna att det var väldigt viktigt för oss barn att vistas i naturen och lära oss en massa överlevnads saker ifall man skulle hamna vilse i skogen. Just den här dagen skulle vi djupt in i skogen, och bland annat titta på en "varggrop".

Då den här skogen låg en bra bit från skolan åkte vi dit med buss. Förväntningarna var höga, jag trodde till och med att vi skulle hitta en massa gamla skelett från vargarna! Besvikelsen tog mig med storm när jag insåg att det bara var en avdankad fälla som inte fungerade längre. 

Eftersom vi ändå skulle stanna kvar där resten av dagen, och det egentligen inte fanns något mer spännande än en grop bestämde vi oss för att leka vi en lek för att fördriva tiden. Jag var en varg, de andra jagade mig och jag låtsades falla låååångt ner i gropen och dog.

Efter lekarna ropade alla lärarna att vi barn skulle samlas för nu var det dags för matsäck. En grej som min mamma alltid packade ner var en termos med varm choklad och så min kopp till. Den såg ut ungefär som en sån där kopp i trä en same brukar ha, fast min var blå och i plast.

Åt matsäck, det gjorde jag med en kille jag var lite smått kär i då. Han var så snäll mot mig den dagen och bjöd mig på popcorn hans mamma hade poppat för att han skulle ha med sig och bjuda på som snacks. Eftersom vi satt stilla frös jag ganska mycket (detta var på hösten). När jag var klar med min matsäck och alla de andra barnen gick tillbaka till varggropen för att fortsätta sin lek gick jag till min favorit lärare, Anki, och satt i hennes knä. Dagen vid varggropen slutade med att Anki och jag satt o kramas för att jag skulle hålla värmen.

Jag utmanar: Angelica och Carro

Christmas Kisses
//Elaine



Carro

Hej bara bra :) Själv då? Okej gör det nu! ;D

ewelina

hallu, söt blogg,

allt väl? ;D