Saker och ting som är bra?

Jag är så trött på läsa artiklar och notiser som bara tar upp det som är dåligt. Varför kan man inte skriva om saker som är bra? Sådant man blir glad av. "Jag älskar ju dig. Jag älskar dig över allt annat, mer än mitt allt, högre än de högsta berg och med en kärlek djupare än atlanterna. Dig. Det är dig jag älskar så mycket! Förstår du inte det?" Kanske. Men jag tror inte att jag alltid kan begripa.. Det är knappt troligt att man får ha det så här bra. Fan, det blir ju bara klyschigt och fult det här. Man ska alltså inte dela med sig av sin glädje? Berätta om de där underbara fjärillarna som blivit instängda i kroppen och kittlas, och om hur man bara vill öppna munnen för att skrika högt över hela världen hur mycket man älskar dig.

Får man säga älska förresten? Får man det..? Oj, nu har man plötsligt blivit vuxen och till och med brutal i sina ordval. Älskar, älskar inte. Men gillar då? "Jag gillar dig mest i hela världen!" Ah, det gör jag. Men tror du på det då? Att älska är ju så rätt. Och nu skriver jag om det också. Jag har lagt mig på en sådan låg nivå att jag är både klyschig, ful,brutal och dessutom får en sådan lycklig själ att låta vilsen och sorglig. Vad är det här?!

Varför kan man inte skriva om saker som är bra? Jo för det är då man hittar det dåliga och kolsvarta inom en. Det är då man vrider det härliga till något jobbigt och förstör!

Tänk inte, skriv inte, fördärvas inte - älska av hela ditt hjärta!

XoXo
shgae

vissa skriver om saker som är dåligt för att få dem ur sig. Men det kanske du inte förstår?

Elaine

Jo det förstår jag absolut, det är något jag själv gör. Men när jag skrev det här inlägget syftade jag på tidningsartiklar som bara fokuserar på det dåliga