Musikaliska genier och nya strängar

Ja, nu är det såhär att jag har blivit pippi på gitarrer! Jag har gett mig fan på att lära mig nu, och har man en gitarr som ändå bara står o skräpar kan man lika gärna börja spela på den. Gjorde jag också, men fan i helvete vad den var ostämd! Och inte lyckades jag stämma den heller.. Så off we go till en musikstore och jag får bekräftat att strängarna är vääääldigt gamla och måste absolut bytas! Fine säger jag, jag vill bara ha en fungerande gitarr. "Ah, men det tar en vecka". Med de orden kastat i ansiktet på mig lämnar jag min kära egodel som faktiskt, tro det eller ej, efter bara två dagars av plinkande känns som en del av mig.

Så nu ligger stackars Björk på service och längtar hem. Och jag sitter i mitt [notera] nya, fina, helt färdiga rum (!!) och väntar på att telefonen ska ringa så jag får hämta min älskling...

Så vad gör jag undertiden jag väntar? Jo, youtube, youtube och åter youtube! Har hittat massor av helt otroliga gitarrister som verkligen har blivit inspirationskällor. Joshua James, John Butler (John Butler Trio) och Andy McKee. Och naturligtvis min vän och den underbart talangfulle Linus! Sjukt duktig, det är du!!
Men ett litet tips är att kolla på John Butler's gitarrsolo (akustisk). John Butler - Ocean <3 Man blir ju helt lycklig och det bara spritter i kroppen haha. I princip beroendeframkallande gitarrsolo enligt mig!

Nu ska jag återgå till mitt ledsna stadie utan Björk och vräka i mig choklad

Ciao!
//Abbie Martin